klik hier om terug te keren naar startpagina

OP ZOEK  NAAR HONDVRIENDELIJKE CAMPINGS/PARKINGS ?

Sinds augustus 2011 ben ik alleen op stap, maar ik laat de info over ons "gezinnetje" hier toch maar staan.  Ik blijf in mijn eentje ook verder op zoek gaan naar hondvriendelijke campings.

Eddy (° ergens in de jaren 50 van de vorige eeuw) : levensgenieter, probeert (hopeloos) eeuwig jong te blijven - houdt niet van werken maar wel van reizen, dieren, wandelen, fietsen, computer/internet, muziek en voetbal kijken.

Nancy (° bijna elf jaar later) : altijd bezig met vanalles, slaapt liefst 12 uur per dag - steeds goedgezind en hulpvaardig.

Oxbow (° maart 1995 U januari 2007 - gecastreerde schnauzer) : was rustig en speels tegelijk, aanhankelijk en toch afstandelijk. Zijn eten afpakken of hem optillen stelde hij niet op prijs. Je moest hem altijd in de gaten houden, hij durfde wel eens vechten of happen naar andere honden. De "vijand" moest wel kleiner zijn want hij was op zijn minst een beetje laf te noemen. In januari 2007 is Oxbow plots ziek geworden en er werd een harttumor vastgesteld, het aftakelingsproces ging heel snel en we hebben hem vredig laten inslapen. In gedachten zal hij altijd bij ons blijven.

Fakie (° december 1995
U oktober 2010 - gesteriliseerde schnauzer) was oorspronkelijk een zenuwachtig hondje, luisterde bij voorkeur alleen als er een snoepje te verdienen viel en was tijdens het wandelen constant op zoek naar eetbare rommel. Ze was ook de dapperste geweest van de twee : zonder kwade bedoelingen maar met veel kabaal vloog ze tijdens haar jonge jaren op elke andere hond af. Je kon er alles mee doen en ze werd nooit kwaad.  Lange wandelingen waren door ouderdom (en overgewicht) de laatste tijd niet meer mogelijk.  We zullen haar vooral herinneren als een heeeeeeeel lief hondje.

Met de dood van Fakie op 8 oktober 2010 was voor ons een tijdperk afgesloten.  De bedoeling was om zonder hond(en) voort te leven, maar na enkele maanden konden we niet meer weerstaan aan de volgende uitdaging in ons leven :

Macho Hércules Calimero Speculaas (° 8 juli 2010 - zwarte dwergpoedel), geboren als Tobaz de Petxina.  Macho is zeer speels en luistert alleen naar Nancy.  Alles wat je hem geeft om te spelen gaat hij verstoppen, vervolgens begint hij dan te piepen omdat hij het speeltje niet meer kan vinden.  Hij kan goed overweg met andere honden maar vliegt er soms nogal onstuimig op af, zodat we altijd moeten opletten - je weet immers nooit hoe een andere hond zal reageren.

Ponderke is onze landschildpad die meer dan 25 jaar in Antwerpen heeft gewoond. Als wij met vakantie waren, waakte hij over het huis maar inmiddels is Ponderke geadopteerd door Michiel.

Na vele auto's (tweedehands en nieuw) en 30 jaar lang residentieel kamperen is het "avontuur" pas echt begonnen met de aankoop van een Land Rover Discovery. Lekker veel plaats om een tentje mee te nemen, ruimte voor de honden, af en toe het asfalt verlaten. Allemaal zeer plezierig maar bij nader inzien bleek zo'n Discovery toch wel duur in onderhoud. Na enkele jaren wilden we iets meer comfort dan een iglo-tentje en in een hotel mochten de honden soms niet mee binnen... We zochten dus naar een alternatieve manier om samen met de 2 honden zo veel en zo goedkoop mogelijk op vakantie te gaan. Een tweedehands kampeerauto was op dat moment een ideale oplossing.

Onze eerste kampeerauto (in 1998) werd een DAF 400 Diesel met dubbele achterwielen die ingericht was door één van de vorige eigenaars. Alles was aanwezig : douche, WC, verwarming, koelkast enz. maar echt luxueus was het niet. Hij was niet echt gemaakt om lang op reis te gaan, onderweg was alles aan de krappe kant - vooral door het hondenhok dat altijd in de weg stond. Om weekends weg te gaan en/of alle festivals (Werchter, Beach Rock, Pukkelpop, Dranouter) af te schuimen was onze eerste aankoop wel zeer geschikt.

Iets meer dan een jaar later konden we een prachtige Ford Elnagh kopen voor een redelijke prijs. Festivalletjes bezoeken hoorde er nog altijd bij maar met deze auto zijn we ook aan iets "grotere" reizen begonnen.

In augustus 2004 is dan onze Elnagh verkocht en een week later hebben we een nieuwe Adriatik 572DK gekocht die perfect aan onze eisen voldeed : grotere badkamer, stapelbed (het onderste voor de honden en het bovenste voor allerlei rommel) en een praktische indeling met veel bergruimte. Sindsdien waren we bijna elk weekend op pad.  Tijdens de grotere vakanties kwamen we meestal in Frankrijk terecht maar intussen zijn we toch ook al in veel andere landen geweest.

Inmiddels zijn we alweer aan een nieuw hoofdstuk begonnen : vanaf juli 2010 rijden we rond met een Rimor Koala 49, een heel stuk groter dan de vorige met uiteraard nog meer ruimte om alles op te bergen.

Op 3 september 2008 hebben wij (voorlopig ?) onze laatste dag gewerkt. We hebben al onze bezittingen (huis + inboedel) verkocht en zijn nu permanent onderweg. Tijdens de koude wintermaanden overwinteren we in Spanje of Portugal, in de zomer zijn we in België te vinden.  In voor- en najaar kan je ons overal tegenkomen.  We overnachten meestal op campings, de voordelen zijn duidelijk : douchen zoveel je wil, meer sociale controle, je kan rustig de stoelen en tafel laten buiten staan én je wordt niet weggejaagd ... Op de officiële camperplaatsen kan je ons af en toe ook vinden en uiteraard hebben wij ook enkele "geheime" plekjes waar we regelmatig overnachten.